vineri, 11 iunie 2010

Cautand astazi prin sertarul cu amintiri am descoperit o hartie pe care sunt scrise niste definitii scurte dar foarte concise pentru ceea ce inseamna natura umana.Au fost intitulate "Superlative pentru viata" si as vrea sa vi le impartasesc in speranta ca cine va citi isi va pune aceleasi semne de intrebare pe care mi le-am pus si eu:"Eu unde ma incadrez?Eu ce aleg?Eu in ce sper?"Intr-o lume care pune tot mai mult accent pe aparenta,pe fatada,pe forma si nu pe fond,consider ca o introspectie este binevenita,ca formarea caracterului se formeaza prin autoanaliza ,ca autoanaliza trebuie facuta cu simt de raspundere in baza unui cod,acceptand adevarul despre ceea ce suntem si sa incercam sa schimbam ceea ce nu este bun...Cred ca acesta este un proces care are loc toata viata,cu fiecare experienta traita,cu fiecare lupta pe care o ducem,cu fiecare satisfactie pe care o avem,cu fiecare implinire sau nimplinire...Deci ,sa vedem despre ce este vorba... Cel mai distrugator obicei-acela de a te ingrijora. Cea mai mare bucurie-aceea de a darui altora. Cea mai mare pierdere-aceea a respectului de sine. Cea mai implinitoare slujba-aceea de a-i ajuta pe altii. C ea mai urata trasatura de caracter-egoismul. Cea mai periclitata specie-liderii dedicati. Cea mai grozava resursa naturala-tineretea omului. Cel mai eficace "tratament de urgenta"-incurajarea. Cea mai mare problema de biruit-teama. Cel mai eficace tratament in insomnie-pacea mintii. Cea mai nefericita infirmitate in urma esecului-scuzele. Cea mai mare putere in viata-dragostea. Cel mai periculos paria-barfitorul. Cel mai incredibil computer din lume-creierul uman. Cea mai nefericita lipsa-lipsa de speranta. Cea mai fatala arma-limba. Cele mai inaripate cuvinte-"Da,pot!" Cel mai de pret lucru-credinta. Cel mai mizerabil sentiment-autocompatimirea. Cea mai frumoasa podoaba-zambetul. Cea mai pretuita posesiune-integritatea. Cel mai puternic mijloc de comunicare-rugaciunea. Cel mai contagios spirit-entuziasmul. Cea mai importanta prezenta in viata oricui-DUMNEZEU.Este El si in viata ta?

3 comentarii: